Terminalas aptarnauja laivus, gabenančius konteinerius per Klaipėdos uostą. Čia kroviniai iš konteinerių perkraunami į kitas transporto priemones, kroviniai sandėliuojami, konteineriai sveriami, perkraunami į konteinerinius traukinius: „Vikingas“ (Klaipėda–Minskas–Odesa), „Merkurijus“ (Klaipėda–Maskva), „Vilnius Shuttle“ (Klaipėda–Vilnius), „Saulė“ (Klaipėda–Kazachstanas–Vilnius). Terminalo pajėgumas – 450 000 TEU per metus. Per mėnesį terminalas aptarnauja vidutiniškai 40–50 konteinerinių laivų.
Blog Archives
Konteinerių terminalas
Jūrų perkėlos (ro–ro) terminalas
Jūrų perkėlos (ro–ro) terminale susijungia sausumos transporto (geležinkelių, automobilių) ir jūrų laivų keliai. Čia kroviniai gabenami vagonais, automobiliais, priekabomis, vežami keleiviai. Laivybos keliai jungia Klaipėdos uostą su Kyliu (Vokietija), Zasnicu (Vokietija) Karslhamnu (Švedija), Kopenhaga–Aarhu–Fredericija (Danija). Nuo 2011 m. krovos darbų terminale sparčiai daugėja.
Keltais gabenami ne tik automobiliai ir sunkvežimiai, bet ir traukinių vagonai
Klaipėdos sąsiauriu plaukiantis ro–ro krovinius gabenantis keltas
Klaipėdos jūrų uostas
Klaipėda – multimodalus, universalus, giliavandenis uostas (uosto kanalo gylis 13–14,5 m). Uosto įmonės teikia krovinių perkrovimo, sandėliavimo, logistikos, agentavimo ir kitas su uostu susijusias paslaugas. Jis per metus gali perkrauti iki 45 milijonų tonų įvairių krovinių. Čia įrengti naftos, konteinerių, ratinių (ro–ro), biriųjų ir skystųjų krovinių terminalai. Uoste veikia 19 stambių krovos kompanijų (didžiausia – AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“), laivų statykla AB „Baltijos laivų statykla“, laivų remonto kompanijos (didžiausia – AB „Laivitė“ laivų remontų dirbtuvė), teikiamos visos su jūros verslu ir krovinių aptarnavimu susijusios paslaugos. Iš čia trumpiausi atstumai sausuma iki svarbiausių pramoninių Rytų šalių regionų. Per Klaipėdos uostą eina pagrindinės laivybos linijos į Baltijos jūros, Europos, Pietryčių Azijos ir Amerikos žemynų uostus. Klaipėdos uostas – konteinerių krovos lyderis tarp Baltijos šalių uostų. Uoste suderinta jūrų ir sausumos transporto, Laisvosios ekonominės zonos (LEZ), logistikos ir pramonės įmonių veikla, plėtojama intermodalaus transporto veikla.
Užduočių lapas
Kūrybinė užduotis
Ne vieni metai yra kalbama apie Lietuvos išorinio uosto statybą. Išanalizuokite situaciją Lietuvos pajūryje ir pasirinkite išorinio uosto statybos vietą (Klaipėda, Palanga, Šventoji, Būtingė). Pasirinktoje vietoje nupieškite išorinio uosto teritoriją Vakarų Lietuvos žemėlapyje. Pateikite argumentuotus naujai įrengto išorinio uosto privalumus ir trūkumus. Drabą išsaugokite ir išsiųskite mokytojai (-ui).
16 užduotis
Nutempkite uostų pavadinimus į jų vietas žemėlapyje.
15 užduotis
Baltijos jūros uostų krovinių struktūros diagramoms priskirkite atitinkamų miestų pavadinimus.
14 užduotis
Čia pateikta konteinerių krovos dinamika Baltijos jūros uostuose. Nurodykite, kuri kreivė vaizduoja Klaipėdos, Talino, Rygos, Ventspilio krovos dinamiką.
13 užduotis
Kokios paskirties terminalas rodomas šiame siužete?
12 užduotis
Kokios paskirties terminalas yra šioje nuotraukoje?